Bill Kaulitz: "Jag firar inte alla hjärtans dag eftersom jag inte har en flickvän." - [j-wave.jp]

Bill Kaulitz: "Jag firar inte alla hjärtans dag eftersom jag inte har en flickvän."

Denna veckan träffade vi fenomenet det tyska rockbandet Tokio Hotel. Nana Otsuka träffade dem verkligen igår och intervjuade medlemmarna i Tokio Hotel som besöke Japan.

De har såls över 7 miljoner album! De är de mest framgångsrika tyska artisterna på 20 år. Denna veckan gör Tokio Hotel debut i Japan. 

Igår i en byggnad i Tokyo träffade jag gitarristen Tom, tvillingbrodern sångaren Bill. Jag träffade också basisten Georg och trummisen Gustav!


Sångaren Bills outfit var unik. Han hade på sig en silverkostym, det var lysande. Som förväntat var han bländande! Först frågade jag den outsägliga historian av bandet och var namnet Tokio Hotel härstammade ifrån. 
Bill:
Det är fråga som ofta ställs. Bandet skapades när vi var väldigt unga och bandets första namn var "Devilish". Jag ville ha ett häftigt namn, och under tiden vi började leta efter nya bandnamn hade jag idéen med "Tokio Hotel". Det lät bra, Tokyo är så långt borta och höll oss motiverade. Vi gillade det eftersom det kändes som ett mål. När vi la till "Hotel" så var det världen vi drömde om. Och sen "Tokio Hotel" tycker jag är ett gulligt namn.

"Tokyo är ett mål". Han drömde om ett mål med en symbol (Tokyo - Tokio). Och symbolen för deras liv under turné -> Hotel. Bandets namn är full av drömmar.
Senare berättade jag för dem om de japanska albumet "Darkside of the sun". Jag hörde att det var ett konceptalbum.
Bill:
Först och främst så ville jag verkligen göra ett specialalbum för japanska fans. Jag tror man måste förstå hur det är att lyssna på ett Tokio Hotel-album. Vi har lagt till två nya låtar från gamla album. Ur denna synvinkeln tycker jag det är Tokio Hotels bästa album som vi släppt. När vi valde låtar fick varje medlem välja sin favorit. Till exempel tyckte vi att Monsoon skulle vara med eftersom det är en väldigt speciell låt för oss. Det är vår första singel.

Om några dagar är det 14 februari, alla hjärtans dag. I Japan köper unga tjejer choklad till killen hon älskar! Här är deras reaktion när jag berättade för dem!
Bill:
Verkligen?! Vi måste införa den vanan i Tyskland! Jag avundas de japanska killarna. Det är också alla hjärtans dag i Tyskland. Men killar köper presenter till tjejer istället. Man kan också ge presenter som betyder mycket för en, som ens familj. Jag gör inget eftersom jag inte har en flickvän, men Georg gör - varför köper du inte henne något som en bil eller en diamant? 

Jag önskar jag var en japansk kille. I Tyskland och i Japan är det lite olika. Jag visste inte att Georg hade en flickvän! Jag erbjud dem choklad av mig. 
Medlemmarna i Tokio Hotel har bestämt att lämna ett sista meddelande till alla läsare.
Bill:
Tack för ert fortsatta stöd! Jag är väldigt glad att vara i Tokyo. Hoppas att vi ses snart!



Källa
Engelsk översättning av Eien @loveth-music.com
Svensk översättning av Sofia - www.schwarz.blogg.se

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress/msn: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Så, Vad hade du på hjärtat? :):

Trackback
RSS 2.0