Intervju med Tokio Hotel - [music-his.com]

Intervju med Tokio Hotel
10 februari 2011 är en minnesvärd dag för Tokio Hotel fans. Ja de länge väntade Tokio Hotel kom äntligen till Japan. HIS hade en specialintervju med de fyra killarna från Tokio Hotel som är ambassadörer för 150-jubeleumet av Tyskland. Här är svaren vi fick av dem om att besöka Tyskland.

Ni föddes i Magdeburg, vad tycker ni om det?
Georg:
Såklart är det en bra stad! (skrattar)
Bill: Faktum är att det inte är något att besöka.
Gustav: Ja det är en vanlig by, inget speciellt.

Finns det några ställen som ni skulle vilja presentera?
Tom:
Tja...
Georg: Det finns en katedral och några andra historiska kyrkor, och vi åkte ofta till köpcentret.
Tom: Och ja Hundertwasser!

Vad är det?
Agenten:
Det är en byggnad byggd av en österikisk artikekt och artitekten var lite som Gaudi (en spansk artitekt)
Gustav: De flesta byggnader i Magdeburg är färgglada utanpå.
Bill: Det är allt som förtjänas att besöka.
Georg: Och man kan sluta sitt besök på 30 minuter.

Det verkar som att det är en väldigt liten stad... (skrattar). Om en japansk vill besöka Tyskland, till de andra städerna som München och Berlin. Har ni något att rekommendera?
Bill:
Berlin och Hamburg är bra val om du vill besöka Tyskland.
Gustav: På tal om München så finns det en oktoberfest!
Tom: Ja oktoberfesten är grym.
Georg: Det är en stor festival och är mycket levande.

Åh jag vill gärna vara där en gång. Föresten, jag hörde att Georg föddes i Halle men inte i Magdeburg, stämmer det?
Georg:
Ja jag föddes i Halle, men jag bodde där bara i 2-3 år.
Bill: Och Halle är också en liten stad (skrattar).
Georg: Ja, även då jämfört med Magdeburg så finns det inget speciellt att säga.
(Skrattar tillsammans)

Åh, jag förstår. Sen nästa fråga: Vilken är er favoritstad i Tyskland?
Bill:
Det är helt klart Hamburg. Varför säger jag det? Det är för att jag har bott där under en period i mitt liv och jag saknar det. Dessutom finns det stora naturscenerier nära landsbyggden. Även om då vädret inte alltid är det bästa och det regnar och blåser mycket, men det är fortfarande en gullig stad. Faktum är att det kanske också är Tysklands vackraste stad.

Är Hamburg som en turiststad värd en promenad?
Bill:
Ehm... ja. Jag bodde där en gång och jag gillade det verkligen, men jag var inte där som turist. Hur som helst så tycker jag det är en bra plats.

Tack så mycket. Så Tom vad tycker du om det?
Tom:
Jag föredrar faktiskt Köln. Människorna där är glada och livliga. Fast jag har aldrig bott i Köln, men jag tror jag ska bo där någon dag. Det är en bra plats med så snälla och öppna människor och jag älskar det. Men det är mer att resa än att leva (skrattar).

Åh, jag förstår. Tack. Georg, vad tycker du?
Georg:
Jag tycker att Berlin är bäst nu. Det är en fin och spännande stad med en massa kulturer från hela världen. Det finns också en massa nattklubbar. Och man kan vara där hela nätterna.

Förutom nattklubbarna, finns det något annan plats att besöka?
Georg:
Såklart, det finns verkligen en massa sevärdigheter.
Bill: Ja det finns flera rundturer i Berlin.
Georg: Både historia och kultur är höjdpunkterna och det är en perfekt turiststad.

Grymt, inte konstigt att Berlin är huvudstaden. Gustav har du en favoritplats?
Gustav:
Faktiskt så gillar jag Magdeburg.
Bill, Tom och Georg (skrattar): Verkligen?
Gustav: Ja allting ni just nämnde finns i Magdeburg. Och såklart finns det oktoberfest och det är en stad för resor.
Bill: Men om man går dit för sevärdigheter så är det omöjligt utan cykel... (skrattar)
(Skrattar tillsammans)

Finns det några fordon i Magdeburg?
Tom:
Nej det finns det inte.
Gustav: Vi har taxis och dubbeldäckade bussar som är detsamma som i London. Men vi har bara en som används för sevärdigheter. Annars måste man ta en båt, som åker längst floden Elbe men det är väldigt bekvämt och otroligt.
Bill: Ja, det sägs att de mest intressanta platserna i Magdeburg är Georg och Gustavs hus.
(Skrattar tillsammans)

Okej. Vi lägger idén om att besöka era hus åt sidan. HIS planerar att göra en rundtur om Tokio Hotel.
Alla:
Verkligen?
Tom: En runda i Magdeburg?

Det inkluderar Magdeburg och de andra platserna ni rekommenderade eller berör er, eller några minnesvärda platser. Och vilka andra platser förutom Magdeburg är värda att besöka?
Alla:
Det låter bra! Wow, underbart! (alla ser förväntansfulla ut=
Tom: Vad sägs som LA? (skrattar)
Gustav: Hmmm...
Bill: Missa inte Grouiuger Baol om ni vill veta Tokio Hotel historia.

Vad är det?
Bill:
Det är klubben vi först träffades på!

Så fansen kanske besöker det åtminstonde en gång!
Alla:
Och något mer, det måste vara roligt att besöka vår gamla skola.

Det är häftigt. Och glöm inte att säga oss skolornas namn.
*alla säger namnen på sin skola*

Tack. Nästa fråga. Bill och Tom bor i LA nu. Har ni planer på konserter i LA?
Bill:
Nej. Vi fokuserar på Japan nu, så vi kommer inte promota i andra länder, och vårt nya album har precis släppts. Nu spelar vi in låtar och letar efter ny insperation. Så... hmm... jag vet inte när vi ska ha konsert. Vi alla kommer på idéer till nya låtar.

Så när kommer ert nästa album vara klart och släppas?
Tom:
Det är svårt att säga. Kanske om ett halvår, eller kanske om 5 år. Vi kan inte bestämma det specifika datumet och nu letar vi efter insperation. Vi övar så att säga.

Vi ser fram emot nästa konsert och CD! För att utveckla Tysklands turism, kan ni säga något till de japanska fansen?
Bill:
Visst. Hmm, Tyskland är ett väldigt bra land, även då vädret inte är så bra. Glöm inte det paraply!
Tom: Och barerna! Nattklubberna och tysk öl är bäst!
Georg: Och också Autobahn! Det kommer vara väldigt intressant.
Gustav: Det verkar vara hastighetsbegränsning i Japan, men det finns ingen gräns i Tyskland så man kan göra hur snabbt man vill.
Bill: Allt vi sa är det mest intressanta med Tyskland.

Tack så mycket Tokio Hotel!



Källa
Engelsk översättning av tokiohotelchina.com
Svensk översättning av Sofia - www.schwarz.blogg.se

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara ditt namn?

E-postadress/msn: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Så, Vad hade du på hjärtat? :):

Trackback
RSS 2.0